Fortsätt till huvudinnehåll

Resan med Mobilanyheter - från dag ett till nu!

Det finns allt för få svenska sidor som handlar om ny mobil teknik. Det var min huvudtanke när jag startade upp sidan för bra precis ett år sedan. Nu är Mobilanyheter en av de största bloggarna i hela Sverige (som är privatägda), något som känns smått overkligt! 

Om jag ska vara helt ärlig så är mina konkurrenter ofta ganska långsamma ut med nya, spännande mobilnyheter. Jag är en person som gärna ser förändringar i saker och ting om det är något som kan utvecklas. För ungefär ett år sedan kom jag på att jag kunde starta upp en egen blogg som handlade om mobiltelefoner. Jag hade då ett enda mål: att vara först ut med heta mobilnyheter! Jag tror att folk värderar att få kunskap först om en produkt än att språket ska vara hundraprocentigt, för visst måste jag fortsätta utveckla språket, det är något jag vet om! 

Eftersom, jag är genuint intresserad av mobil-teknik känns det extra bra att jag kan få hem de allra senaste produkterna från Fitbit, Xiaomi, ZTE, Bose, LG och Moto. Samsung fick jag låna hem en S7 Edge av, men de drog sig ur av okänd anledning, troligtvis för att jag kritiserade telefonens prestanda. 

Sidan har cirka 35 000 sidvyer dagligen, något som inte fanns på världskartan när jag startade upp sidan. Detta att jämföra med 120 views om dagen för drygt ett år sedan! 


Än så länge är jag för ung för att komma in på mässor såsom MWC, men inom några år hoppas jag på att få möjligheten att åka på dessa mässor och utvärdera nya produkter för er läsare!