Fortsätt till huvudinnehåll

Tillbakablick av den gångna veckan: detta har hänt i mobilvärlden (vecka 9)

Förra veckan var en vecka där jag fick ligga i för att hinna rapportera om allt nytt som presenterades under den gigantiska mobilmässan MWC. Denna vecka har varit av den lugnare typen. I vanlig ordning har jag dock släppt ett gäng nya mobilnyheter!

Lanseringen av Samsung Galaxy S8 och S8+ börjar närma sig med stormsteg. Detta märks tydligt på sidan då jag rapporterat mycket om rykten och spekulationer kring Samsungs kommande duo. För att kolla in alla Samsungrykten jag rapporterat om rekommenderar jag att ni klickar här.

LG och Huawei presenterade sina respektive flaggskepp förra veckan, så många fler stora rubriker kan jag inte erbjuda. Samsung offentliggjorde nya XCover 4, en telefon som riktar sig till den målgrupp som vill ha en telefon som kan hänga med överallt.

Det sägs att HP kommer visa upp en uppföljare till Elite X3, något som däremot återstår att se.

En telefon jag tror kan göra stor succé världen över är LG:s nya flaggskepp G6. Jag har här skrivit ihop fem anledningar till varför just du ska köpa LG:s nya flaggskepp!