Fortsätt till huvudinnehåll

Tillbakablick av den gångna veckan: detta har hänt i mobilvärlden (vecka 7)


Ännu en vecka börjar närma sig sitt slut och vi kan kolla tillbaka på en hel del rykten och nyheter från den gångna veckan som passerat. Under veckan har jag hittat en helt ny källa att ta information ifrån, viket innebär att ni läsare kommer kunna ta del kommande nyheter ännu snabbare!

Veckans hetaste nyhet var utan tvekan att Nokia förväntas lansera en uppföljare till den så omtycka 3310. Detta kan komma att ske på MWC-mässan i slutet på denna månad. Det ska verkligen bli superintressant att se om Nokia komma lansera någon uppföljare till 3310, om så är fallet så kommer mobilen bli en storsäljare! Det kan jag lova er!

I vanlig ordning har jag skrivit en hel del om Samsungs kommande flaggskeppsmobiler Galaxy S8 och S8+. All information jag meddelat kring duon hittar ni här. Jag har till exempel rapporterat om prisuppgifter och ännu mer specifikationer för telefonerna, men det är framförallt bilderna som läcker ut en efter annan på telefonen!

Precis som Samsung Galaxy S8 är LG G6 också ett hett ämne på sidan just nu. Under den gångna veckan har jag rapporterat om en hel drös bilder som läckt ut på telefonen. Här kan vi bland annat se att G6 kommer få en väldigt tunn ram runt skärmen, något LG själva nämnde för några veckor sedan!

Huawei P10 och P10 Plus sägs bli Huaweis bidrag till MWC-mässan. Precis som med de två ovanstående telefonerna har även bilder läckt ut på Huaweis kommande satsningar! Ni kan själva ta en titt på bilderna här.

Under veckan fick jag också ta emot ett gäng gadgets från Xiaomi. Utöver detta har jag även rapporterat om en bild där motivet ska föreställa Samsungs kommande surfplatta Galaxy Tab S3, en platta som är planerad att göra debut under MWC-mässan!
Nu kan du även kommentera som gäst hos Mobilanyheter!