Fortsätt till huvudinnehåll

Tillbakablick av den gångna veckan: detta har hänt i mobilvärlden (vecka 6)

Ännu en vecka har passerat med spännande mobilnyheter! Utöver det gamla vanliga så har jag också publicerat det första mediatestet i Sverige på Xiaomis relativt nya mellanklassare Redmi 4 Prime.

I dessa tider haglar det in rykten kring Samsungs kommande flaggskeppsduo Galaxy S8 och S8 Plus. Denna vecka har jag rapporterat lika mycket om nytt om duon som jag även gjorde förra veckan. Exempel på detta är att Samsung av misstag råkat avslöja vad den största familjemedlemmen i S8-serien kommer heta. Jag har också rapporterat om att Galaxy S8:as kommande röstassistent Bixby kan komma att få stöd på mellan 7-8 språk. Fler Samsung-nyheter kan du läsa här.

En annan telefon som går varmt på sidan just nu är LG:s kommande G6. Vecka 6 har varit en framgångsrik väcka för den som velat veta mycket kring LG G6. Under veckan läckte till exempel  den här bilden ut på några huvudspecifikationer för telefonen. Det ser tillsynes också ut som att LG bekräftat att G6 kommer komma skeppad med Google Assistent. Fler LG-nyheter hittar du här.

Det hör inte till vanligheterna, men under veckan har det spekulerats en hel del om vad Apples nästa iPhone(s) kan komma att erbjuda.

I veckan publicerade jag också Sveriges första mediatest på  Xiaomi Redmi 4 Prime, en telefon som imponerar på väldigt många punkter. Om du inte hunnit läsa testet föreslår jag att du gör det!


MWC börjar närma sig och en telefon som ser ut att fastnat på bild flera gånger är Sonys kommande budgettelefon Xperia XA (2017) fångats på bild ett flertal gånger.