Fortsätt till huvudinnehåll

Tillbakablick av den gångna veckan: detta har hänt i mobilvärlden (vecka 5)

Ytterligare en vecka har passerat med spännande nyheter & rykten. Som vanligt har jag rapporterat mycket om Samsung Galaxy S8 och LG G6, men redaktionen har också fått in en mobil för test!

Denna vecka har varit extra spännande, i alla fall för mig! Detta då en påstådd officiell bild på Samsungs kommande flaggskepp Galaxy S8. Här kan vi bland annat se att telefonen kommer få väldigt mycket skärmyta på framsida. För fler detaljer rekommenderar jag er att klicka på hyperlänken ovan!

En annan stor nyhet som inträffat i veckan är att ett gäng bilder som påstås föreställa LG:s kommande flaggskepp G6 fångats på ett gäng bilder. För att sammanfatta så påminner G6 en hel del om HTC One M9, om telefonen på bilden verkligen är LG:s kommande flaggskepp det vill säga.

Många av mina läsare skulle säkert se Nokias nya mellanklasstelefon Nokia 6 i Sverige. Om drygt tre veckor drar den stora teknikmässan MWC igång. Där förväntas Nokia visa upp sitt nya flaggskepp Nokia 8. Så jag tog och skrev ihop ett inlägg där jag samlat alla specifikationer och en konceptvideo på telefonen.

Jag rapporterade också om att Huawei P10 och P10 Plus kan ha fastnat på bild, två telefoner som kommer påminna mycket om storebror Mate 9 Pro om man ska tro bilderna!
En annan stor nyhet är att Huawei presenterat mellanklasstelefonen Honor 8 Lite.

Jag har också fått in Xiaomis nya telefon Redmi 4, en telefon som jag under fredagen gjorde en unboxing på. Inom kort kommer även ett test på telefonen!