Fortsätt till huvudinnehåll

Varför saknar Pixel & Pixel XL så många extrafunktioner?

Igår presenterade Google sina egna telefoner Pixel och Pixel XL. Två telefoner som enligt mig, inte tar några extra risker, då det är ont om extrafunktioner som dem kan erbjuda. Funktioner så som IP-klassning, trådlös laddning och OIS för kameran saknas i Pixel-telefonerna, vilket jag personligen tycker är väldigt synd.

Jag tror att Google varit så snåla med extrafunktioner med flit. Det då man vill att användare av telefonerna ska uppleva så lite problem som möjligt, vilken är en smart tanke enligt mig. Men varför Google gör ni halva telefonernas baksidor i glas om ni inte ska intrigera någon trådlös laddning? Det är en fråga som jag ställt mig många gånger under dessa timmar som gått efter presentationen. Tycker ni att Google gjort rätt i att inte införa många extrafunktioner? Lämna gärna en kommentar!

Bilden är lånad av Google