Fortsätt till huvudinnehåll

Jag kollar in Samsung Galaxy Studio i Mall of Scandinavia

I början på september öppnade Samsung ett Show Room där man visar upp sina allra senaste Galaxy-produkter. Ett bra imitativ tycker jag. Det speciellt, då Samsung har ett antal Galaxy Note 7 telefoner som man kan leka runt med. Dessutom kan man testa på saker såsom VR. Men stjärnan i rummet är Galaxy Note 7 som Samsung demonstrerar med stolthet för mig. Man har stationer såsom en där man kan testa Galaxy Note 7 i vattnet.

Den häftigaste stationen tycker jag ändå är den som man placerat i mitten på montern. Där har man nämligen satt upp en stor skärm, där personalen demonstrerar alla funktioner som Galaxy Note 7 erbjuder, som till exempel HDR-skärmen, som Galaxy Note 7 är ensam om att erbjuda idag.
Galaxy Note 7 kan man kolla på i samtliga färger (silver, blått och svart) och det är ju bra, om man har beslutsångest för vilken färg man ska välja.

Jag som teknikkunnig känner att personalen på Galaxy Studio har bra koll på produkterna som de demonstrerar (även fast det kan bli fel ibland). Utöver Galaxy Note 7 så kan man också ta en titt på Galaxy S7/S7 Edge, Gear IconX, Gear VR, Gear 360 och Gear Fit 2. Jag personligen tycker det är synd att Samsung inte har någon Gear S3 inne som man kan demonstrera.

När jag frågar när Galaxy Note 7 ska lanseras i Sverige får jag inget bra svar, utan de säger bara "oktober" när jag frågar. Jag tror dessvärre inte det stämmer, utan jag tror att man istället kommer lansera den någon gång i november-månad. Däremot misstänker jag att det kan ta ännu längre tid, då Samsung till och med placerat ut Note 7or med det gamla batteriet i montern, självklart hoppas jag att Samsung åtgärdar problemet så snart som möjligt! 

Om du känner dig sugen på att prova en Galaxy Note 7 eller någon annan ny mobil produkt från Samsung så tycker jag att du ska bege dig till Mall of Scandinavia. Galaxy Studio har öppet till den 10e november (hur många dagar den ska vara öppen har i dagsläget förskjutits med en månad då Galaxy Note 7 är så pass försenad), så skynda dig iväg om du vill kolla in någon ny Galaxy-produkt från Samsung!
Bilden är lånad av Mall of Scandinavia