Fortsätt till huvudinnehåll

Jag unboxar Fitbit Charge 2

Under eftermiddagen har jag fått hem aktivitetsarmbandet Charge 2 från amerikanska Fitbit. Det här är ett aktivitetsarmband som ska ta tränandet till nästa nivå, och om det gör det kommer ni få se i mitt fullständiga test. Däremot har jag i denna text gjort en unboxing av armbandet. 

 Fitbit Charge 2 kommer förpackad i en snygg, men ändå stilren förpackning. På framsidan visas själva armbandet tillsammans med en funktioner som man kan dra nytta av med armbandet. En av dessa funktioner är till exempel att Fitbit listar att man ska kunna ta mot notiser från sin smartphone direkt i armbandet! Om vi istället tar en titt på baksidan av kartongen så listas ännu mer specifikationer, bland annat att man ska kunna få upp till 5 dagars batteritid. Men man listar också att man kan byta till olika urtavlor om man föredrar det.

När jag istället tar och öppnar locket så finner jag detta innehåll:

  • Fitbit Charge 2 (i svart utförande).
  •  En snabbstartsguide.
  •  En laddsladd.
 Det är alltså allt som ingår när man köper en Fitbit Charge 2. Jag tycker det är bra att Fitbit bara skickar med de allra nödvändigaste till armbandet (och inte ett ton bruksanvisningar exempelvis). Det jag också gillar är att Fitbit Charge 2 fungerar både med Windows Phone, Android och iOS. Men hur bra armbandet vill samarbeta med mobilen återstår att se.



Framsidan på förpackningen.

 
Fitbit Charge 2


Baksidan på förpackningen. 


Innehållet i förpackningen.