Fortsätt till huvudinnehåll

Xiaomi Mi Mix fortfarande bästa telefonen på marknaden enligt mig

2017 har verkligen varit ett år då mobilutvecklingen tagit stora steg framåt på designfronten. Det här året har vi både fått se tre slimmade flaggskepp från LG och Samsung, G6, S8 och S8+. Ingen av dessa telefoner kommer i närheten av den telefon jag personligen tycker är bäst.

På Mobilanyheter sysslar jag inte med så kallade köpa recensioner, alltså att ett test är köpt av en tillverkare för att dennes produkt ska få toppbetyg. Jag skriver precis vad jag tycker om en produkt. Om jag till exempel upplever Galaxy S8 som slö så skriver jag det. Innan jag började skriva på sidan var jag en så kallad ”specifikationsnörd”, något jag inte längre anser mig vara.

Många av mina konkurrenter har utsett någon mobiltelefon från stora företag såsom HTC och Samsung som den bästa mobilen på marknaden. Jag tycker däremot att Xiaomi Mi Mix fortfarande är den bästa mobilen på marknaden. Skärmen på 6,4” är riktig, riktigt cool som går ända ut i kanterna, mobilen är fortfarande supersnabb (jag har 6/256 GB för er som undrar) dessutom har Mix en exklusiv kropp i keramik. Jag kan säga såhär: folks blickar på tåget, bussen etc är väldigt lustiga. Varför då? Jo, för att Mi Mix inte ser ut som någon vanlig telefon. Jag har haft Xperia XZ Premium, LG G6 och Samsung Galaxy S8+ hemma. Ingen av dessa är lika bra som Mi Mix enligt mig.

Jag anser fortfarande att Mi Mix är världens just nu bästa telefon, trots att den snart har ett år på nacken.  

Bild: GSMArena