Fortsätt till huvudinnehåll

Tillbakablick av den gångna veckan: detta har hänt i mobilvärlden (vecka 13)

Ännu en vecka med spännande mobilnyheter har passerat. Under veckan har bland annat Samsung offentliggjort flaggskeppen Samsung Galaxy S8 och S8 Plus. Dessutom har jag varit iväg på pressträff med Fitbit! 

Jag har i flera veckors tid rapporterat om rykten och läckor kring Samsung Galaxy S8 och S8 Plus. I onsdags offentliggjorde Samsung sina två nya telefoner Samsung Galaxy S8 och S8 Plus. Om du vill läsa mer om telefonerna rekommenderar jag dig att klicka här.

Det ser ut som att Xiaomi kommer offentliggöra sitt nya flaggskepp Xiaomi Mi 6 den 16e april. Telefonen sägs bland annat ha fått en superkamera med 30 megapixlars upplösning. Du hittar alla tänkbara uppgifter kring Xiaomi Mi 6 här.
Xiaomi ser även ut att snart vara startklara för att skicka ut Android 7.1.1 Nougat till sina telefoner.

Veckans största händelse för mig var de Fitbit-event jag blev inbjuden till. Där presenterade Fitbit sitt nya armband Alta HR för svensk media. Jag fick även med mig en Alta HR som jag gjort en unboxing på här (test kommer inom kort).