Fortsätt till huvudinnehåll

Tillbakablick av den gånga veckan: detta har hänt i mobilvärlden (vecka 12)

Ännu en händelserik vecka med många mobilnyheter har passerat. Som vanligt har jag rapporterat mycket kring Samsungs kommande flaggskeppsduo Galaxy S8 och S8+, men jag bland annat också besökt nordens största IT-mässa Dustin Expo!

Om vi börjar med Samsungs kommande flaggskepp Samsung Galaxy S8 och S8+ så går det inte att undgå hur många bilder som faktiskt läcker ut på telefonerna just nu. Jag kommer i alla fall inte vara lika exalterad över Galaxy S8-eventet som jag brukar vara vid andra mobilevent. Samtliga artiklar om S8 och S8+ hittar ni här.

Samsungs event är det jag skrivit mest om på senare tid, men lite annat har jag också hunnit med att skriva om. Apple offentliggjorde exempelvis en ny iPad och en ny färg på iPhone 7 och 7 Plus. Alla detaljer kan ses här.

I övrigt avslöjade Huawei att man kommer skjuta upp utrullningen av Android 7.0 Nougat till mellanklassaren Huawei P9 Lite till någon gång under andra kvartalet. Det har också läckt ut en bild på en smartklocka från ZTE. Bilden kan ses här.

En av veckans största händelser för mig var mitt besök på Dustin Expo. Där tog jag bland annat en närmare titt på ASUS AR-satsning Zenfone AR, ett inlägg ni kan kolla in här.