Fortsätt till huvudinnehåll

Tillbakablick av den gångna veckan: Detta har hänt i mobilvärlden

De allra flesta vet att jag kommer ut med ett antal artiklar (både nyheter men också ibland tester) dagligen. Jag har länge gått och funderat på vad jag kan göra för att just få Mobilanyheter att sticka ut fån de övriga tech-tidningarna i Sverige. Min ide är att framöver göra en sammanfattning på vad som hänt i veckan! 
Självklart börjar vi med vad som hänt under den gångna veckan! 

Det är framförallt två stora grejer som inträffat i veckan. Dels så publicerade jag äntligen mitt test på LG:s flaggskepp V20, men den andra stora nyheten var att Huawei visade upp superläcka Honor Magic.

Andra saker som inträffat under veckan är att LG börjat skicka ut Android 7.0 Nougat till svenska exemplar av G5.
En av de mest intressanta nyheterna som jag dock rapporterat om är Meizu:s utmanare till superslimmade Mi Mix som påträffas i det vilda.

Påstådda bilder på Huawei P10 har också läckt ut på nätet, något som ska bli mycket intressant att följa upp!

Som vanligt (måste jag väl få säga nu?) har fler rykten dykt upp gällande Samsung Galaxy S8 då man nu bland annat säger att mobilen ska få en fingeravtrycksläsare gömd under skärmen.

Om ni missat dessa inlägg så kommer det en "repris" här:



Utöver alla tech-nyheter så har jag även bytt design på sidan och fixat med nya "rekommenderar skyltar" men också fixat med en ny skyllt som kommer sitta uppe varje gång jag skriver ett inlägg som detta (se nedan).