Fortsätt till huvudinnehåll

Jag unboxar Motorola Moto Z med tillhörande MotoMods

Motorola Moto Z är en spännande high-end telefon som sticker ut från mängden tack vore att telefonen kan byggas ut med moduler Motorola kallar för MotoMods. Så det är med extra stor spänning jag tar mot ett paket från Motorola innehållande en Moto Z och två stycken moduler i form av ett extra batteripack och en Insta-Share projekt. Som vanligt i mitt testande börjar jag dock med en unboxing-text. 






Om vi börjar med att ta en titt på telefonens förpackning så får jag genast ett bra intryck. Det finns ett stort Moto Z-märke på framsidan, under denna text står det också att telefonen är kompatibel med MotoMods. När jag istället vänder på lådan så hittar jag en del huvudspecifikationer för telefonen, men också vilka MotoMods telefonen stödjer. På sidorna av lådan finner jag ointressant text som bland annat telefonens IMEI nummer. När jag öppnar lådan så är det första jag möts av telefonen, med alla tillbehör placerade under. Lådan är formad som de flesta lådorna till mobiler, vilket betyder att man hittar de olika tillbehören i olika lager. Det jag hittar i lådan är följande prylar:


  • Moto Z (svart)
  • En bumper 
  • En snabbstartsguide 
  • En allt i ett laddare (där datakabel och strömadapter sitter ihop) 
  • En nål till SIM och minneskortet
  • Ett Style Shell Cover 
  • En adapter som ovandlar USB Type C-uttaget till ett 3,5 mm uttag
Lenovo skickar verkligen med många tillbehör till telefonen, som i vanliga fall skulle kostat extra hos konkurrerande märken. Jag tycker det är riktigt bra att Motorola framförallt skickar med en bumper, så man skydda sin nya pärla från dag ett! Däremot tycker jag det är konstigt att man skickar med en allt-i-ett laddare där kabeln sitter ihop med strömadaptern, då man inte kommer kunna koppla telefonen till datorn om man inte har en extra USB Type C-sladd.

Framsidan av lådan till Moto Z

Baksidan av lådan till Moto Z
Moto Z i lådan
Innehållet i lådan


Om vi istället tar en titt på modulerna till telefonen, eller vad Motorola (Lenovo) kallar dem, MotoMods, så har jag fått hem två stycken sådana att testa. Ett extra batteri och en projektor. Båda moduler fästs enkelt via Moto Z:as baksida. Båda moduler har en framsida som visar hur modulerna ser ut, men insidan av skiljer de åt en del.

Med Moto Mod:en Battery Pack så ingår själva produkten, en baksida med ett batteri inbyggt, medan med projektorn (kallad Insta-Share projektor) så ingår en baksida men inbyggd projektor och en förvaringsväska för förvaring när man inte har prylen på mobilen.

Test kommer inom kort! 

Projektorn "Insta-Share"

Innehållet som ingår i lådan till projektorn 
MotoMod "Battery Pack"
Det som ingår i lådan till extrabatteriet