Fortsätt till huvudinnehåll

Huawei säljer rekordmånga P9 - telefoner

Huawei introducerade i somras företagets då senaste flaggskepp P9. En telefon som då stack ut från mängden då den erbjöd en riktigt solid metallkonstruktion och dubbla kameror på baksidan. Nu har man meddelat hur många exemplar av telefonen man sålt under det knappa halvår som den funnits ute till försäljning.

Huawei växer riktigt fort, då det bara går bättre och bättre för det kinesiska företaget. Under gårdagen meddelade man att man sålt över 9 miljoner exemplar av telefonen (i hela världen). Jag tycker det är kul att folk börjar se sig omkring och faktiskt hittar mobiler utöver Samsung, Sony och Apple som de tycker är bra. Jag är övertygad om att Huaweis siffror kommer stiga ännu mer, men jag tror att de skulle kunna sälja ännu fler exemplar av P9 om de bytte namn från "Huawei". För mig låter namnet "Huawei" inte direkt som ett mobilföretag som gör premiumtelefoner, dessutom har många svårt att uttala "Huawei", vilket jag tror gör vissa kunder osäkra på om de ska köpa en telefon de inte kan uttala namnet på.
Bilden är lånad av Huawei
Källa