Fortsätt till huvudinnehåll

Off topic: Är jag som större media köpt?

Det spekuleras en hel del hos er läsare om större medier är köpta av vissa företag. I det här inlägget tänkte jag förklara hur det går till när jag får hem en produkt och hur jag bedömer dessa produkter i test.  

Först och främst så tar jag inte betalt av mina samarbetspartners för att testa deras produkter. Man kan ju tycka att jag borde ta betalt för att testa produkter, men om jag skulle göra det skulle jag kännas en viss press vid att sätta ett så högt betyg som möjligt för en produkt för att kunna testa nästa produkt från företaget. När jag skrivit klart testet på en produkt skickar jag tillbaka produkten, alltså är det inte heller några mutor involverade.

Jag skriver alltid vad jag tycker och tänker om produkten, ärlighet går före allt så att säga. Ni har säkert bland annat märkt att jag inte testat särskilt många Samsungmobiler den senaste tiden? Det beror på att jag totalsågade prestandan i Galaxy S7 Edge, och efter det har jag inte testat några fler mobiler från Samsung då de sagt ifrån, något jag tycker är konstigt eftersom (vad jag vet) var en av få sidor som totalsågade Touchwiz och prestandan i S7 Edge. Alltså borde Samsung låna ut sina kommande mobiler för att visa att de gjort en utveckling, men icke!

Hur som helst: mina artiklar kommer aldrig vara köpta så länge jag inte märker upp dom med texten "Sponsrad".