Fortsätt till huvudinnehåll

LG behöver skärpa sig!

LG är ett företag som säljer mängder TV-apparater i Sverige. På mobilfronten går det desto sämre. Nu hoppas jag att V30 kan sätta igång mobilförsäljningen för LG i Sverige, men tänker dom likadant som jag gör? 

Den svenska mobilmarknaden är vad jag kallar "märkesstyrd". Här är det Apple, Samsung, Huawei och till viss del Sony som dominerar den svenska mobilmarknaden - trots att många konkurrerande företag gör bättre mobiltelefoner enligt mig. Jag som mobilnörd vet vilken telefon jag ska välja, liksom antagligen er som läser det här inlägget. Så när jag fick veta att LG inte valde att släppa G6 på vårkanten i den bästa versionen i Sverige fick det bli att importera ett exemplar av mobilen.

Med LG V30 har LG inte kompromissat på något plan (okej, den har 4 GB RAM och inte 6 GB RAM), en telefon som säkerligen skulle intressera oss "nördar" rejält om den släpptes på den svenska marknaden. Samsung kommer ju släppa Note 8 den 15e september i Sverige och då måste det ju finnas någon motsvarande från någon konkurrent. Här hade LG V30 passat absolut bäst in.

Vi får se om LG V30 kommer hit, men just nu ser det inte ut som det, vilket är ren idioti från LG:s sida enligt skribent Rasmus Hellmyrs.

Uppdatering: nu verkar det mer eller mindre bekräftat att V30 inte kommer hit men att den kommer bli exklusiv för Carphone Warehouse i England för 900 euro.