Fortsätt till huvudinnehåll

Tips: så gör du din Galaxy S8 och S8+ snabbare

Upplever du precis som mig att din Samsung Galaxy S8 eller S8+ börjar kännas långsam? Då ska du gnugga ur ögonen lite extra då jag i det här inlägget kommer gå igenom hur jag fått min S8+ att kännas betydligt snabbare än direkt ur boxen.




I Samsungs egna gränssnitt Touchwiz har jag upplevt en hel del lagg. En sådan enkel sak såsom att ta fram applådan har min S8+ inte klarat av utan att lagga. Det är väldigt mycket barnsjukdomar i Touchwiz som behövs fixas innan jag kommer gå tillbaka till out-of-the-box utförandet. Det jag har gjort för att få min S8+ är att jag installerat Nova Launcher. Från och med igår (när jag installerade Nova) känns min S8+ som ny igen. Flytet som saknas i Touchwiz finns i Nova Launcher. Med Nova finns inte en tendens till lagg, och det gillas skarpt.

Det som inte är lika bra är att du får dra ut dina mappar på nytt. De mappar du fixat i Touchwiz flyttas alltså inte över automatiskt i Nova.

Launchern kan installeras här.

Nova Launcher på S8+