Fortsätt till huvudinnehåll

Jag gör en unboxing på Bose QuietControl 30

Bose QuietControl 30 är företagets första trådlösa hörlurar som har en trådlös kragdesign. Jag har fått hem ett par hörlurar för ett genomgående test. Först kommer dock en liten unboxing-text där jag listar upp vad som ingår när du köper hörlurarna. 





På lådans framsida finner vi en produktbild på hörlurarna tillsammans med hörlurarnas namn. Här nämns också att QuietControl 30 är utrustade med Noice Canceling, men även att de är trådlösa. Att de är trådlösa är ju bra då fler och fler tillverkare väljer att ta bort hörlurskontakten från sina smartphones.

På den vänstra- och högra långsidan finner vi endast en Bose-logga på vardera sida. Jag märker vid det här laget att Bose designat lådan väldigt "Basic" med inga onödiga detaljer.

På lådans baksida finner vi viktiga detaljer kring Bose QuietControl 30. Här nämns det bland annat att hörlurarna har tio timmars batteritid på en full laddning och att nack-kragen är designad för att ligga bekvämt runt nacken hela dagen. Precis som Bose QuietComfort 35 fungerar Bose Connect-appen med QuietControl 30. I den här appen ska man kunna se hörlurarnas batteritid men också ställa hur mycket Noice Canceling man vill ha på.

Inne i lådan finner jag följande:


  • Bose QuietControl 30 
  • En micro USB-sladd 
  • Ett fodral (till hörlurarna) 
  • Extra öronproppar (Small och large, medium sitter redan på)  

Test kommer inom kort!