Fortsätt till huvudinnehåll

Tillbakablick av den gångna veckan: detta har hänt i mobilvärlden (vecka 11)

Ännu en vecka med spännande mobilnyheter har passerat. Som vanligt har jag rapporterat mycket om Samsungs kommande flaggskepp Galaxy S8 och S8+, men jag har också rapporterat om en hel del andra roliga nyheter!

Samsungs Galaxy S8-event börjar närma sig med stormsteg. Under veckan har jag bland annat rapporterat om att telefonerna kan komma att finnas tillgängliga i sex olika färger, men jag hare också avslöjat att Samsungs röstassistent Bixby läckt ut i förtid. Samtliga rykten kring Galaxy S8 och S8+ kan ni ta en titt på här.

Jag kommer igår ut med mitt test på Xiaomi Mi Note 2. En telefon som har en imponerande skärm, kamera, processor och byggkvalitet. Det testat kan ni ta en titt på här. Huawei har även utlyst att man söker testpiloter till nya flaggskeppet P10. Ni kan ansöka genom att klicka här.