Fortsätt till huvudinnehåll

LG G4 och designen

En av huvudpunkterna på LG G4 är i min mening den unika och udda designen. Det jag syftar på är dess läderbaksida. Nästan alla telefoner är gjorda i metall eller plast idag, och när de har dessa material så går tillverkningsprocessen till på ett väldigt snabbt sätt. Det är här man börjar se skillnad på LG G4 och andra telefoner; LG G4 är ett hantverk i min mening. Detta eftersom att LG inte tillverkar LG G4ans läderbaksida på fem minuter utan att det tar tolv timmar att få till det bra. Dessutom så är det en söm som sys ihop på varje exemplar som också tar tid, men det blir snyggt därefter också.




LG G4 sticker ut så pass mycket från övriga telefoner så att jag (som dock är inbiten mobilnörd) ser direkt att det är just en G4a, speciellt om någon av läderbaksidorna sitter på.

Läderbaksidan på G4an ger ett väldigt bra grepp när man håller i den, jag har aldrig känt att jag har varit nära att tappa den. Dessutom så ger den en väldigt behaglig temperatur ifrån sig när man tar upp den. Det är en väldigt stor fördel mot till exempel metall, då metall blir väldigt kallt om omgivningen runt om den är kall och väldigt varm om det är varmt i omgivningen.



Sömmen som löper längst läderbaksidans mitt är förvisso en väldigt snygg detalj på G4an enligt mig. Men den är mindre praktisk om man har den på ett bord och försöker skriva något. Då mobilen vikar väldigt mycket och det blir i princip omöjligt att skriva. LG G4a har också en design så att den är tunnast längst kanterna men tjockast längst in. Det LG skulle kunna gjort för att kunna få den och inte vika lika mycket skulle vara att göra mobilen lika tjock på alla ställen.